Pressemeddelelse: Roklubbens elite stærkere end nogensinde

Roklubbens elite stærkere end nogensinde
Allerede nu tre potentielle OL roere i Odder Roklub.
Odder Roklub høster i øjeblikket frugten af mange års elitesatsning. Det blev der slået en tyk streg under ved weekendens langdistance race over 6 km på Odense kanal, hvor roerne fra Odder viste storform.
Odense Langdistance (Fyns Regattaen) er sæsonen første styrkeprøve for den danske elite, efter at roerne har siddet og svedt i romaskinerne hele vinteren.
Selve løbet er specielt på flere måder. For det første ror alle mod hinanden uanset vægtklasse, og da alle Odderroerne er letvægtsroere, er det en udfordring i sig selv. Dernæst strækker løbet sig over 6 km mod normalt 2 km i ro-konkurrencer. Endelig indgår en samlet vurdering af alle mandskabers præstation over de to konkurrencedage, målt efter indviklede handicap tildelinger i Sydbank Cup.

Steffen Bonde og Stephansen regattaens samlede vinder
Lørdag brilierede Steffen Bonde fra Odder Roklub sammen med sin makker Henrik Stephansen ved at vinde sikkert i dobbeltsculler foran alle de tunge roere. De to roere er på papiret de to stærkeste letvægtsroere i verden, og de er nu sat sammen i landsholdets letvægtsdobbeltsculler og håber på længere sigt at kvalificere sig til OL i Rio.
Steffen og Henrik gentog præstationen i dag søndag og blev med de vanvittig hurtige tider samlet vinder af Sydbank Cup, fantastisk start på sæsonen
Alex Berg fra Odder klarede sig også imponerende godt i det stærke selskab og kom ind på en 4. plads sammen med sin makker Thomsen fra Lyngby. Alex er i øjeblikket inde i forrygende udvikling.

Christina Pultz med ny makker
Christina Pultz fra Odder og hendes nye makker Aja Holmegaard havde også klasse mod de mange tunge mandskaber og roede en 2. plads hjem lørdag og 3. plads søndag. Flot præstation for et helt nyt makkerskab.

Juliane og Anne Lolk tilbage på banen i fuld styrke
Juliane Elander og Anne Lolk var egentlig ikke tilmeldt Fyns regattaen. Efter en meget vellykket træningslejr i Portugal og en frisk titel som Københavns mester i romaskinen, eftertilmeldte de to ”unge mødre” sig til den lange distance. OL dobbeltsculleren fra London satte sig i respekt allerede i sin første konkurrence på vandet ved at ro fra alle de andre konkurrenter, også de tunge, og vinde løbet i dag, søndag.

Odder Roklubs andre deltagere i Odense langdistance leverede bemærkelsesværdige resultater. Mathias Larsen roede f.eks. ind på en fornem 4. plads i et felt med 17 deltagere og Julie Poulsen satte alle junior pigerne på plads ved at vinde guldmedalje i junior singlesculler.
Flere Odderroere med OL potentiale
Som det fremgår af ovenstående er Odder Roklubs elite roere stærkere end nogensinde og fødekæden synes sikret. Aldrig har vi Odder Roklub haft så mange stærke roere med internationalt potentiale.
Realistisk kan tre, måske fire Odderroere kvalificere sig til næste OL i Rio – så bliver der trængsel foran storskærmen på torvet i Odder
Venlig hilsen Odder Roklub

By | 2014-04-29T11:38:38+01:00 april 29th, 2014|Uncategorized|0 Comments