Info om aktiviteter 2022-03-29T19:44:18+01:00

Turplan

Turudvalget samles først i marts måned og planlægger årets fælles ture. Vi fastsætter datoer og destinationer. Vi lægger planen på hjemmesiden, så du i god tid kan planlægge, hvilke ture du vil med på. Du kan læse i planen, hvor lange turene er. De fleste ture er for både inriggerroere og kajakroere.

Fællesroning

Tirsdage og torsdage kl. 18 samt søndage kl. 9.30 i sæsonen ror vi voksne sammen, både kajakroere og inriggerroere. Sæsonen er fra midt i maj til midt i september, men søndagsroning kl. 9.30 har vi hele året.  Mød op omklædt og klar til at tage ud, hvis du har lyst til at ro en hyggelig tur sammen med andre roere.

Socialaktiviteter

Fester: Der holdes typisk 1-2 fester hvert år i klubhuset.
Sct. Hans: Hvert år samles vi om roklubbens bål på stranden. Vi medbringer mad til eget forbrug til grill. Familie og venner er velkomne.
Fællesspisning:
Tirsdagsklub: Der roes både i ergometer og på vandet, og det er for seniorer. Det foregår om formiddagen og afsluttes altid med kaffe og brød, som man skiftevis tager med.
Svømning: Hver torsdag i vinterhalvåret, er der svømning i Odder Svømmehal kl 19. – 20 (fra uge 43 til efter Påske). Svømning er gratis for klubbens medlemmer.
Alle ovenstående aktiviteter offentliggøres via www.rokort.dk

Arbejdsdage/weekender og fælles rengøring

1-3 gange om året har vi arbejdsdage/weekender i klubhuset. Her rydder vi op, maler, restaurerer både, ordner have og spiser fælles frokost. En arbejdsdag varer som regel fra 9 til 16. Du kan melde dig til at give et nap med i nogle timer eller hele dage. Arbejdsdagene offentliggøres via www.rokort.dk

Der udfærdiges en rengøringsplan hvor man som medlem skal hjælpe med at gøre klubben ren. Det gøres sammen med andre medlemmer, 1 - 2 gange om året.

Standerhejsning

En lørdag eftermiddag først i april har vi standerhejsning. Vi mødes for at markere, at sæsonen for at ro på vandet er startet. Vi hejser roklubbens flag og får kaffe og kage i klubhuset bagefter.

Standerstrygning

En lørdag eftermiddag først i november har vi standerstrygning. Vi markerer, at sæsonen for at ro på vandet er slut. Vi tager roklubbens flag ned og får kaffe og kage i klubhuset.

Kurser

Vi afholder korttursstyrmandskurser og langtursstyrmandskurser i klubben.

Når du har gennemgået et korttursstyrmandskursus og er godkendt af bestyrelsen, kan du ro med ikke frigivne begyndere, som har gået på kajakkursus hhv. frigivne medlemmer som har bestået inriggerkursus. Du må ro med begyndere i farvandet mellem Hou og Norsminde.

Kajaklangtursstyrmandskurset giver lov til at ro i fremmed farvand i klubbens kajakker. Hvis du vil ro nord for Fløjstrup og syd for Hou, skal du være godkendt langtursstyrmand. Bestyrelsen skal godkende dig, efter at du har bestået langtursstyrmandskurset.

Vil du vide mere / Fandt du ikke det du søgte? Så kontakt os via kontaktsiden