To nye landsholdsroere fra Odder Roklub

Så er det sikkert og vist. Både Trine Leitzke og Anton Østergaard-Clausen fra Odder Roklub er udtaget til U18 landsholdet i roning. Det skete efter en udtagelsesregatta i Bagsværd her i weekenden.

Trine Leitzke og Anton Østergaard-Clausen skal ro Baltic Cup, som er en slags mini-EM for ungdomsroere. Det foregår i Estland 28.-29. September.

De to Odderroere har igennem de seneste to sæsoner høstet mange medaljer til regattaer og de danske mesterskaber, så både de selv og klubben vidste godt, at de havde potentialet. De har også begge haft optur over at være foreløbigt udtaget til deres både efter en Baltic Cup Camp i sommerferien. Siden har de trænet hårdt med deres nye makkere frem til weekendens udtagelsesløb, hvor de skulle leve op til de hårde tidskrav.

Trine deltager i dobbeltsculler sammen med Ida Marie Reimer fra Lyngby Roklub, og deres træner er Per Amby. Han er for øvrigt tidligere ungdomstræner i Odder Roklub og nu træner i Rocenter Århus.

Seuraava on lyhyt katsaus joihinkin yleisiin diagnoosikysymyksiin. Näyttääkö tämä potilas olevan vai onko hän kokenut suomenapteekki24-ED: n?
Tällä potilaalla on ollut leikkaus tai lääketieteellinen hoito, johon sisältyy elimen osan tai kokonaan poisto.

Anton skal ro firer, sammen med Charlie McDonald, Københavns Roklub, Max Elleskov Røgild, Silkeborg Roklub og Søren Meldgaard Madsen, Holstebro Roklub. Deres træner er Christian Taulbjerg, Kraftcenter Holstebro.

Heldigvis er kemien og det rotekniskepå plads i de to både, Odderroerne nu skal ro for Danmark i.

Trine beskriver det sådan:

“Allerede første gang Ida og jeg sad i båden sammen, virkede det bare, som om at vi havde roet sammen før. Det var mega fedt, og heldigvis kunne vores trænere se det samme! “

Nu står den på mere hård træning den næste måned. Trine skal træne i Århus og Anton i Holstebro.

“Det er først nu, det bliver rigtigt hårdt,” understreger Anton.

Han har den seneste måned boblet af roglæde over at sidde på en båd, med de tre andre, stærke gutter.

“Det er fantastisk at møde andre, der træner lige så meget og er lige så bidt af roning, som jeg er. Det er en vild oplevelse og jeg kan mærke, at vi bliver bedre, hver gang vi træner. Det er så fedt,” sagde han for nylig i roklubben og viste sine vabler frem.

I Odder Roklub glæder man sig til at se endnu to ungdomsroere fra Odder Roklub i landsholdsdragten. Nu har klubben fostret 13 landsholdsroere i løbet af de seneste 20 år og det er ikke helt ringe af en klub med ca.130 medlemmer – det er faktisk voldsomt mange efter den danske standard.

Læs mere om udtagelsen her:

Foto er taget af Odder Roklub og Silkeborg Roklub og må gerne benyttes i presseøjemed.

Trine Leitzke til venstre og Ida Marie Reimer fra Lyngby Roklub skal ro den danske U18 dobbeltsculler.

Den danske firer er bemandet af (fra ve) Charlie Leo McDonald fra Københavns Roklub, Anton Østergaard-Clausen fra Odder Roklub, Max Elleskov Røgild fra Silkeborg Roklub og Søren Madsen fra Holstebro Roklub

By | 2019-08-27T13:45:01+01:00 august 27th, 2019|Aktivitet, Elite, Pressemeddelelse, Ungdomsroning|0 Comments