Presse: Steffen Bonde fra Odder Roklub fortsætter sejrsrækken

Steffen Bonde fra Odder Roklub fortsætter sejrsrækken
Odder Roklubs mandlige eliteroere demonstrerede deres internationale niveau ved Holland Beker regattaen i Rotterdam.
Odder Roklub er andet på internationalt eliteplan end Juliane Elander. Roklubbens tre elite herre roere gør sig mere og mere gældende internationalt og leverer topresultater gang på gang.
Især Steffen Bonde har i denne sæson være stabil øverst på medaljeskamlerne ved de seneste regattaer. Sidst med guldmedaljer i Ratzeburg og i denne weekend igen guldmedaljer på begge løbsdage i den anerkendte regatta Holland Beker i Rotterdam.
Steffen har de sidste par år levet en lidt omtumlet tilværelse i ro-mæssig sammenhæng og blevet flyttet rundt i forskellige bådtyper med større eller mindre held. Nu lader det til at han har fundet den helt rigtige konstellation i letvægts toer med sin makker Emil Espensen.
Skiftet fra at ro med to årer i dobbeltsculleren til at ro med én åre i toeren, har betydet en markant forandring. I Rotterdam vandt Steffen fra Odder og Emil meget sikkert deres finale både lørdag og søndag med op til 10 sek. foran nummer to. I søndagens løb var Steffen Bonde med makker kun få sekunder fra den eksisterende verdensrekord.
Steffen er selvfølgelig meget tilfreds med weekendens resultat, og håber på at det medfører en udtagelse til Worldcuppen i Luzern om et par uger.
Der var to andre roere i ilden i Rotterdam, nemlig Mathias Larsen og Alex Berg. Mathias lagde flot ud begge løbsdage med at vinde indledende heat og roede en fin 5. plads hjem i finalen. Dermed bedste danske resultat i singlesculler ved stævnet.
Alex Berg stillede op i U23 letvægt og havde en fornem weekend på de Hollandske kanaler. Lørdag vandt den stærke Odderroer sølvmedalje i singlesculler og søndag satte han prikken over i’et ved at vinde guldmedalje i den danske letvægts-firer.
Med de imponerende resultater for de tre herrer fra Odder, skulle det ikke undre om vi inden for en årrække ser en eller to roere fra Odder Roklub i den feterede Guldfirer.
Venlig hilsen Odder Roklub v/Peder Würgler Hansen

By | 2017-04-11T22:58:18+01:00 juni 28th, 2015|Pressemeddelelse|0 Comments