Presse: Det var da ret OK for Odder Roklub

Det er da helt OK, Odder Roklub til Euro-slideDamernes otterDet var da ret OK for Odder Roklub
Odder roere på medaljeskamlerne i næsten alle betydende løb ved Euro-slide i Gladsaxe hallen
Vinterens konkurrencer i romaskinerne begynder traditionen tro i Gladsaxehallen med en specialitet, der kaldes Euro-slide. Det er en konkurrence, hvor deltagerne i stedet for at kæmpe i hver sin romaskine, blive koblet sammen to og to efter hinanden med en skinne (slide). Der kan være helt op til 8 roere efter hinanden. Det illuderer fornemmelsen af at sidde sammen i en konkurrencebåd på vandet, og er en ”behagelig” afveksling i den umenneskelig hårde vintertræning i roergometret.

Odder Roklub var som sædvanligt stærkt repræsenteret i Gladsaxe hallen både hvad angår antal deltagere ( 27 ) og styrken af samme. Aldersspændet i truppen fra Odder også usædvanligt, fra 12 - 76 år
Der blev gået til stålet med utrættelig energi fra Odderroerne, selv om flere af dem var i konkurrence 4 gange i løbet af dagen.

Odder indledte dagen med en 4. plads til Christine Cardel og Marie Poulsen (14-15 år). Det blev fulgt op af en sølvmedalje til drengene i samme alder Kristian Alrø og Tobias Hansen. Og kort efter endnu en sølv medalje til de lidt ældre jun. A piger i skikkelse af Julie Poulsen og Sarah Moeslund
(begge fra junior landsholdet). Drengene i jun.A landede i en hvepserede med 21 hold og Emil Grønlund og Stefan Lara sluttede på en flot 8. plads.

Så var det de voksnes tur. Juliane Elander fra Odder og Anne Lolk fra DSR er kommet stærkt tilbage som OL kandidater efter barselspause. De satte sig sikkert på 1. pladsen i kvindernes 2-slide over 1000 meter. Lige efter på en 4. plads kom en ren Odder konstellation med Christina Pultz og Mette Leitzke.
Også i herrernes senior dobbeltslide var Odder med helt fremme. Steffen Bonde vandt Guld sammen med Emil Espersen fra Silkeborg og Mathias Larsen fra Odder fik bronze sammen med Tobias Kempf fra Odense.
I herrernes Masterløb var Odder urørlig med de to veteraner Tage Staal og Per Amby med en flot Guldmedalje til Odder Roklub.

Nu blev der koblet 4 romaskiner sammen i 4-slide.
Her blev tre junior drenge fra Odder ”forstærket” af en af klubben seje piger, Christine Cardel, som hjalp dem til en flot sølvmedalje.
Senior pigerne fra Odder vandt guldmedaljer med en uimodståelig besætning af fire af Odder Roklubs landsholdsroere: Christina Pultz, Juliane Elander, Julie Poulsen og Sarah Moeslund. Ikke nok med det, så kom en anden ren ”Odder-båd” ind på 6. pladsen
I Seniorernes herre 4-slide var Odderroere rigt repræsenteret med ikke mindre en 6 Odderroere i de første 5 ”både”. Steffen Bonde og Mathias sad i vinderbåden

De to afsluttende Otterløb var meget spektakulære. Odder Roklub kunne, som den eneste klub stille med et rent klubhold i pigernes otter, det rakte til en 4. plads.
I herrernes otter var vinderne næsten et rent Odder-hold med Michael Brandt, Per Amby, Tage Staal og Stefan Lara, og som det ikke skulle være nok, var Odder Roklub også repræsenteret i sølvinderen, hvor Alex Berg sad centralt placeret sammen med roere fra hovedstaden.

Odder Roklub vakte opsigt både p.g.a. de mange deltagerw, men også den store medaljehøst

Og det er da helt OK

Venlig hilsen Odder Roklub v. Peder Würgler Hansen, sekr.

By | 2017-04-11T22:58:21+01:00 december 14th, 2014|Pressemeddelelse|0 Comments