Her er lidt ekstra info om den praktiske afvikling af mesterskaberne. Det sportslige kan du læse om på https://tilmeld.roning.dk/?regatta=doc2021
Praktisk info til deltagere i DM i coastalroning/Danish Open
den 4. sep 2021
Adresser:
Regattaområdet: Trekanten, Kystvejen 10, Saksild Strand, 8300 Odder
Odder Roklub, Rylevej 85A; Saksild Strand, Odder, 8300 Odder
Parkering
Odder Roklub har lånt p-området Trekanten, Kystvejen 10, Saksild Strand som ligger i umiddelbar ved løbsstedet, og der er p-vagter på, som vil fortælle, hvor I kan parkere.
Trekanten er forbeholdt deltagere og Odder Roklubs frivillige.
Der er ingen mulighed for at parkere bådtrailer eller personbiler ved roklubben.
Tilskuere henvises til den anden offentlige parkeringsplads på Kystvejen, der er skiltet tydeligt til den.
Ankomst med trailer
Ved ankomst fredag den 3.sep, er det muligt at komme ind og parkere bådtrailer og bil på regattaområdet i tidsrummet fra kl 17-20. Parkering er dog for egen risiko. Odder har nattevagt på, ved regattateltene, men kan ikke garantere for både mv.
Bådene skal være på området ved løbsstedet senest på løbsdagen lørdag den 4. sep. kl. 8:00.
Klubber og deltagere, der ankommer med både på trailer, får anvist plads for aflæsning, parkering af trailer og placering af bådene på land.
Bådene skal køres i bådvogn eller bæres til strand.
Bådvogne
Odder Roklub kan kun stille et begrænset antal bådvogne til rådighed til transport af bådene fra parkeringspladsen ned til stranden. Det er derfor en god idé at medbringe bådvogne.
Der er grusvej på parkeringspladsen og derefter måtter ned til vandkanten, og på stranden er der 30 bildæk, som bådene kan ligge på
Regattasekretariat
Regattasekretariatet findes på stranden i regattaområdet - og er åbent på løbsdagen fra kl. 7:30.
Her vil vi dels registrere ankomne deltagere, dels svare på spørgsmål vedr. arrangementet osv.
Mandskabsledermøde:
Mandskabsledermøde afholdes på dagen - lørdag 04.09.21 - kl. 09:00, inden 1. start kl. 10:30
På grund af stævnets særlige karakter, de særlige baneforhold osv. vil roere fra klubber, der ikke er repræsenteret ved mødet, blive nægtet start. En roer fra hvert mandskab og styrmændene i coastal 4X+ har mødepligt til mødet.
Mandskabsledermøde afholdes i Odder Roklub. Der er skiltet til klubhuset fra regattapladsen.
Omklædning
Odder Roklub slår et omklædningstelt op på regattapladsen.
Vi opfordrer dog alle til at tage deres ting med og låse dem ind i egne biler, efter omklædning, da der ikke er vagt på teltet.
Efter endt roning er der i begrænset omfang muligt at tage et bad i Odder Roklub. Her gælder de samme regler: Tag venligst dit tøj med, når du forlader omklædningsrummet, og overhold det angivne antal personer i omklædning og bad.
Toilet:
Der er et ok. offentlig toilet på Trekanten, som er åbent men her er ikke mulighed for bad.
Mad og drikke
Vi håber, at deltagerne vil støtte Odder Roklubs madbod i stedet for at købe mad andre steder
Odder Rokklub opstiller en madbod på Trekanten, hvor deltagere, pårørende og tilskuere kan købe sandwich, drikkevarer, kaffe og kage til yderst moderate priser. Odder Roklub har fået en donation fra klubbens hovedsponsor, Kvickly Odder, der muliggør, at klubben kan sælge
Sandwich til 15 kr.
Drikkevarer til 10 kr.
Kaffe til 10 kr.
Kage til 10 kr.
Betaling foregår med MobilPay.
Kagerne har frivillige fra Odder Roklub bagt.
Maden indtages på regattaområdet eller, hvis vejret er lidt råt, i klubhuset 350 meter fra Regattapladsen. I klubhuset er der mulighed for at holde en pause fra mesterskaberne og nyde en kop kaffe og et stykke kage i fred og ro.
Evt. overnatning
Lige over for regattaområdet ligger Saksild Strand Camping, hvor det er muligt at booke plads eller evt. hytte, hvis der ønskes overnatning i forbindelse med mesterskaberne.
Corona
Heldigvis er det muligt at afholde et DM / Danish Open i coastalroning uden ret mange restriktioner.
Odder Roklub ser gerne, at deltagerne enten selv har håndsprit med, eller bruger de spritdispenseren, der findes på stedet. Vi opfordrer også til fornuftig afstand, når man står i kø ved regattateltet eller madboden.
Desuden vil vi gerne opfordre deltagere, som ikke er vaccinerede, til at få foretaget en PCR-test max 48 timer før DM, af hensyn til de andre deltagere og frivillige.
Det er altså ikke et krav, men en venlig opfordring.
Er du syg, så bliv venligst hjemme.
Leave A Comment
You must be logged in to post a comment.