Tak til DIF og DGI’s Foreningspulje

Roerne har fået bedre adgangsforhold til vandet

Der er ikke noget mere fedt for en bestyrelse end at modtage et bevillingsbrev.

“Endnu engang tak for jeres ansøgning til DIF og DGI’s foreningspulje.

Vi kan med glæde informere jer om, at ansøgningen er godkendt til delvis bevilling.”

De 35.000kr. var mere end halvdelen af udgiften til klubbens projekt “Sikkert fra klubhus til vandkant.”

“Tusind tak til DGI og DIF puljen. Vi er så taknemmelige, at vi næsten ikke kan få armene ned.

Vi er simpelthen så glade for opgraderingen af vores adgangsforhold, som i alle årene har været klubbens achilleshæl,” lyder det fra bestyrelsen.

“Med beliggenheden i et sommerhuskvarter ved Saksild Bugt har vi jo ingen mulighed for at anlægge mole eller bro, som vi kan gå på havet fra.”

Derfor må medlemmerne trække bådvognene med de tunge både de 100 meter fra klubhuset til vandkanten ned over en grusvej og herefter ned over sandet på stranden til vandkanten.

Den transport gælder:

Inriggerbåde - 2’ere og 4’ere med styrmænd  med en vægt på 110-130 kg.

Coastalbåde  -,roningens svar på mountainbikes= klubbens fremtid).

Scullere (kaproningsbåde) og kajakker må bæres, men det kræver også sikker grund under fødderne.

Herefter går alle i bådene direkte fra stranden.

Store nedlægningsdag

I går var store nedlægningsdag.

Forhandleren og en flok frivillige fra roklubben lagde måtterne fast på standen, så vi kan bruge den frem til de skal i vinterhi.

Hvorfor køremåtter ?

Odder Roklub er landets eneste havroklub og med faste køremåtter ned over sandet,  kan lette adgangen til vandet og bedre fastholde og rekruttere nye medlemmer. Væk er risikoen for skader, når bådvognene kører fast i sandet.

Odder Roklub (OR) er en speciel roklub på flere måder. Den har 110 -140 medlemmer, fire bådtyper, motionister, kajakroere, ungdomsroere og så har den de seneste 20 år fostret 11 landsholdsroere.

“Vi har medlemmer i alderen 12-80+ere, og for at sige det ligeud, så er det megahårdt arbejde at få vores både på vandet.”

OR har i mange år haft Odder Kommune til at hjælpe med at lægge tunge riste ud på stranden, og det samarbejde er vi meget taknemmelige for.

Problemet med ristene har været, at de har kunnet forskubbe sig med vejr og vind, og med to bredder bådvogne kørte roerne hele tiden af ristene og fast i sandet.

Dobbelt glæde

“Nu er det slut med at køre fast i sandet. Vi glæder os til resten af sæsonen,“ forklarer bestyrelsen

“Vi håber også inderligt, at vores naboer på Rylevej får glæde af måtterne, og at de kan lette adgangen for feks. gangbesværede og barnevognsfolket.“

NB MÅTTERNE HAR EN MAX VÆGT PÅ 200 KG,

By | 2020-07-07T08:09:59+01:00 juli 7th, 2020|Aktivitet, Medlemmer, Pressemeddelelse|0 Comments