Pressemeddelelse: Der var guldfireren og så dem fra Odder

Der var guldfireren og så dem fra Odder

To af tre danske finale mandskaber kom fra Odder Roklub ved world Cup i Frankrig

Det blev ikke til medaljer , men en flot markering af Odder Roklubs betydning for det danske landshold ved World Cuppen i Aiguebelette

På trods af sin beskedne størrelse, har Odder Roklubs stærke eliteroere igen hentet international opmærksomhed ved uventet flotte præstationer i World Cup II i Frankrig. Både Christina Pultz og Steffen Bonde fra Odder Roklub kæmpede sig gennem heatene til fortjente finalepladser. Kun én anden dansk båd præsterede det samme, nemlig ”guldfireren”.

World Cuppen i Aiguebelette var det stærkest besatte felt, man har set længe og derfor rakte de to odder-roere bedrift ikke helt til medaljer, men en 5. plads til Steffen Bonde og en 6. plads til en småsyg Christina Pultz. Guldfireren måtte for en gangs skyld se sig slået af New Zealand og måtte nøjes med en sølvmedalje.

De fornemme placeringer sættes yderligere i perspektiv af, at de letvægtsroere som ror single- eller dobbeltsculler på landsholdet, som f.eks. Steffen og Christina, har turneret rundt i de forskellige bådtyper med forskellige makkere. De har ikke fået ro til at finde rytme og fart i bådene. Derfor er det imponerende, at de to roere har klaret sig så flot i singlesculler, hvor de er helt alene om at klare paragrafferne.

Når en lille roklub som Odder Roklub klarer sig bemærkelsesværdig godt internationalt er det, ud over benhård træning fra dedikerede atleter, at klubben har fået god økonomisk støtte fra kommunen og det lokale erhvervsliv.

Så det var ved at være pay back time i Frankrig

By | 2014-06-22T17:31:19+01:00 juni 22nd, 2014|Uncategorized|0 Comments

About the Author: