Presse : Topsport og råhygge i Kvickly

Elitepigerne på podiet

energiudladning

Juliane og Anne Lolk

OL guldvinder giver sig helt

OL guldvinder i maskinen

Opbakning til motionisterne

råhygge

SlutspurtenDer blev ikke slået kilometerrekorder ved Odder Roklubs 24 timers sponsorroning, men kammeratskab og solidaritet var helt i front.
24 timers roningen i Kvickly Odder er efter 15 år ved at være en fast etableret begivenhed i eliteroernes bevidsthed. En af dem sagde efter strabadserne, at mange følte, at denne hyggelige sportslige udfordring hørte med til rosæsonen ligesom mange af de hjemlige regattaer.
Sammenhold og kammeratskab
I årenes løb har 24 timers roningen i Odder også udviklet sig til andet end sportslig ”selvpineri” i den gode sags tjeneste. Der er kommet større og større socialt element, hvor man mærker at de 22 roere ”udefra” hygger sig sammen med hinanden og de lokale motionister om det fælles projekt. De er imponerede over den lokale opbakning og pleje ikke mindst fra Kvickly og Parkhotel
Den 15. udgave af maratonroningen blev afviklet gnidningsfrit og uden uheld. Romaskinen overlevede den voldsomme behandling og er nu sat hvile i klubhuset igen sammen med kammeraterne.
Fredagen
Direktør Arne Sørensen, Kvickly startede løjerne fredag kl 15.00 med Juliane Elander i romaskinen. Herefter tog klubbens ungdomsroere over. Ved lukketid begyndte de første tilrejsende eliteroere at dukke op. De gav en velkommen hjælp til de motionister, der var i gang i skumringtimen. Flere af de ”tunge” elite roere tog også flere vagter i løbet af natten, hvor det ellers var ungdomsroerne, der blev purret ud af soveposerne på første sal i Kvickly med timers mellemrum.
Lørdag
Lørdag formiddag blev tempoet i romaskinen igen skruet voldsomt op. Først havde vores lokale idol Juliane Elander og hendes OL makker Anne Lolk en time med elitepigerne og derefter var der et seriøst forsøg på at slå klubbens timerekord på over 23 km på en time. Det lykkedes ikke helt, måske fordi to af de faste deltagere ikke kunne være med i år. Så kom pigerne tilbage i maskinerne inden den imponerende massespurt, som sluttede med at Juliane til slut blev trukket gennem de sidste minutter af Danmarks to bedste letvægtsroere, nemlig hendes mand Mads Rasmussen og vor egen Steffen Bonde. Store klapsalver fra de mange tilskuere over den underholdende afslutning.
Der blev tilbagelagt 437 km på de 24 timer mod 451 km sidste år
Odder Roklub kan nu se frem til en værdifuld økonomisk indsprøjtning, som kan være med til virkeliggøre planer om vedligehold af vort gamle klubhus og måske noget nyt bådmateriel til unge og motionister.

Odder Roklub er uendelig taknemmelig for den lokale støtte, vi har fået fra de mange kilometer- og timesponsorer og for den fantastiske gæstfrihed og imødekommenhed vi har mødt hos Kvickly Odder.

Venlig hilsen Odder Roklub v/ Peder Würgler Hansen

By | 2017-04-11T22:58:20+01:00 marts 1st, 2015|Pressemeddelelse|0 Comments