Odderroer arrangerede rocamp for piger i Odense

For tre år siden, afholdt Odder Roklub en vellykket Like A Girl Camp for piger, der var interesserede i at lære at ro. Det var Odder Roklubs Juliane Elander, der sammen med de tidligere og nuværende landsholdsroere Mette Leitzke, Christina Pultz og Julie Poulsen var værter for det arrangement.

Det er til orientering DIF, der sammen med Always har søsat Like A Girl projekter, der skal indsluse og fastholde piger i sport.

Nu har Mette Leitzke, Odder Roklub, taget depechen op i Odense Roklub, hvor hun bor og træner til daglig.

Mette har sendt følgende beretning hjem til Odder Roklub.
“Jeg fik lyst til at afholde en Like A Girl Camp i Odense Roklub, fordi det i Odder Roklub var et godt initiativ til at vise, hvad roning kan, og samtidig var det, fordi jeg gerne ville give noget tilbage foreningslivet og til andre piger.

I Odense fik jeg yderst kompetent hjælp af fire andre kvindelige og tidligere eliteroere, så samlet havde vi meget erfaring at dele ud af til de unge skud på stammen. Alle vi fem hjælpere på campen har selv roet, siden vi var 12-15 år, og nu er vi altså dobbelt så gamle - og er i større eller mindre grad stadig involveret i foreningslivet!
Som i Odder var det en meget vellykket weekendcamp.

I Odense deltog der 20 piger fra hele landet, for at dyrke fællesskabet og for at ro med hinanden i forskellige bådtype.

Fra Odder Roklub deltog Clara Mikkelsen. Faktisk startede Clara selv sin rokarriere i 2019 efter at have deltaget i netop Always Like A Girl Campen i Odder Roklub.

I den forløbne weekend har Clara roet dobbeltfirer(4x) i tre forskellige mandskabskombinationer, og det var første gang hun prøvede at ro i den bådtype.
Clara syntes, at det var rigtig sjovt og lidt spændende at ro i et nyt farvand. Normalt ror Clara jo på havet ved Saksild Strand, så det var lidt en omvæltning at ro på Odenses kanal med bl.a. store fragtskibe.

Til sidst på campen blev der samlet en otter med styrmand (8+), og her var Clara også meget begejstret. Hun syntes, at det var fedt at sidde i en båd med så mange andre piger på samme alder og have et fælles mål: nemlig at flytte 8-eren sammen!

Otter kommer Clara aldrig til at ro hjemme i Odder Roklub, for det er bådhuset slet ikke langt nok til 🙂

Mette slutter med at konkludere, at Campen alt i alt var en godkendt weekend i H.C. Andersens by.

Hvor er Odder Roklub heldig at have en eliteroer som Mette Leitzke, der for det første stadig ror kaproning for Odder Roklub og for det andet laver en rocamp for piger.

ps: Juliane Elander lavede her i sommer en Like A Girl Camp på Falster, hvor hun og familien bor nu. Det var dog ikke i roning - men i tennis.

Billederne
Billede 1: 4x med Clara Mikkelsen på plads 3
Billede 2: Campens mange både på Odense Kanal
Billede 3: Hele flokken til Like A Girl Camp i Odense Roklub.

By | 2022-09-19T21:05:52+01:00 september 19th, 2022|Aktivitet, Elite, Ungdomsroning|0 Comments