Odder Roklub har brug for din hjælp

Lørdag den 4. september afholder Odder Roklub Danmarksmesterskaber i Coastalroning på Trekanten i Saksild, og vi forventer at der kommer mindst 100-150 deltagere og officials til mesterskabet. Plus selvfølgelig tilskuere.

Det er første gang nogensinde, at roklubben er vært ved DM, faktisk har vi aldrig afholdt en stor regatta, så vi har brug for ca. 40 personer lørdag samt 10-12 personer fredag og lørdag til opsætning/ nedtagning af telte mv., og vi har netop hvervet de første hjælpere nu.

Derfor vil vi spørge, om DU har tid og lyst til at komme og give en hånd med, for vi har mange opgaver, der skal klares på dagen og også om fredagen, og vi tror og håber, at en blandet hjælperflok kan være med til at styrke sammenholdet på tværs af klubben. Det ville ikke være så skidt oven på corona

Opgaverne er f.eks.

Salg af sandwich, parkeringsvagter, bådførertjans, toiletrengøring, coronarengøring/opsyn, vært i klubhuset, information til deltagere og tilskuere, administrative opgaver i regattateltet, og ikke mindst masser af hjælp med at få bådene på land.

Deltagerne i DM, skal nemlig lave beach landing. Det vil sige at roerne springer i land, oven på de 4 km matchrace rundt om bøjerne, og så skal én fra hvert hold løbe 25 meter op til målet. Derfor skal der være masser af hjælp i vandkanten.

Vi har også brug for en nattevagt eller to fra fredag til lørdag.

Vi hører også meget gerne, hvis du er uddannet  bådfører eller har en reservefølgebåd, som vi må låne. Ligeså håber, vi at finde nogle tekniske nørder, der måske kan hjælpe med at få al regattateknikken til at fungere. Det her bliver nemlig en omgang learning by doing.

Vi vil også spørge, om der mon er nogle medlemmer, der har lyst til at bage en bradepandekage eller to. Vi mener, at vi kan sælge ca 10 kager i løbet af stævnet. (Vi refunderer selvfølgelig dine udgifter til indkøb.)

Er du medlem kan du melde dig på Rokort, og her kan du også skrive ægtefæller/ forældre/børn på i kommentarfeltet. Du kan enten skrive dig på en bestemt opgave eller på Hvor Som Helst Punktet.

Vi vil blive glade for hurtigt tilmelding og driller Rokort, kan du skrive til mail@anettelahn.dk hvor mange, der kan komme, så skal jeg nok skrive dig/jer på.

Belønningen for hjælpen er en klub-t-shirt med vores DM-sponsorers logoer på, masser af arbejde, grin og fællesskab, samt forplejning -og ikke mindst, at vi sammen sætter Odder Kommune på ro-landkortet.

Skriv meget gerne din trøjestørrelse på din tilmelding og vær obs. på, at dametrøjerne er ret små i størrelserne.

Vi afholder et medhjælpermøde torsdag den 26. august kl. 19.30, hvor vi fortæller mere om opgaverne og svarer på spørgsmål.

Bedste hilsner fra

DM-udvalget: Torsten Traberg Peter Poulsen, Henrik Füchtbauer og

Anette Lahn mail@anettelahn.dk  2945 5422

By | 2021-08-06T17:43:13+01:00 august 6th, 2021|Aktivitet, Coastal, Inriggere, Kajak, Medlemmer, Ungdomsroning|0 Comments