Godt nytår

Så er 2020 ved at rinde ud, og Odder Roklub vil gerne takke alle vores medlemmer, samarbejdspartnere, sponsorer, fonde, støtteordninger og DFfR for et coronaramt - med stadig godt - roår.

Heldigvis er både kajakroning og roning primært en udendørssport, så vi har kunnet holde et forholdsvis højt aktivitetsniveau.

KLUBAKTIVITETER

Tak til ungdoms- og eliteroerne og ungdomstrænerne for at holde den sportslige fane højt, Det nåede heldigvis at blive til en flok medaljer til Dm og JM indendørs, inden Danmark lukkede ned, men der har kun har været et eneste udendørs stævne i år.

De nye ergometermesterskaber (jyske, sjællandske og fynske mesterskaber) skal i 2020/2021 ros som et samlet mesterskab over tre regattaer. Der ros hjemme fra privaten med computerlink til alle andre roere i Danmark. Lidt sært- men nødvendigt.

Ungdomsteamet, som holder sammen på det hele, består af: Klubbens formand Michael Brandt, Anne Yding Sørensen og Cecilie Illum Madsen.

Daglig roning, motionsroning, coastalroning, kajakroning, ergometerroning og årets sommerferietur vidner om at der stadig er klubånd og fællesskab i Odder Roklub.

Desværre måtte vi udsætte Coastal DM 2020, men vi glæder os til at få besøg af den danske coastal-elite den 4. september 2021. Tak til DFfR’s coastaludvalg v/ Peter Froskov og Niels Iversen for godt samarbejde.

TAK TIL MEDLEMMERNE

Bestyrelsen vil gerne rette en særlig tak til de mange medlemmer, som har ydet en frivillig indsats i klubben: Instruktører, udvalg, turarrangører, forældre og alle andre, der har hjulpet med praktiske gøremål og med at fået klublivet til at blomstre.

En særlig tak til de mere end 40 medlemmer, som har været med til at få vores byggeprojekt til at lykkes. Klubben er ved at være klar med nye og fleksible lokaler, så der er plads til både mere træning og mere fællesskab.

Når vi altså må igen – for Coronarestriktionerne.

Byggeudvalget: Linda Krüger, Anne Wiese og Leif Tarp har gjort en utrolig stor indsats med at planlægge og holde styr på både byggeriet og de mange frivillige medlemmer, der har malet, spartlet, sat væv og køkken op, osv. Tak for et unikt arbejde.

Foreløbig har medlemmerne brugt godt 600 timer på projektet, og vi mangler stadig at male omklædningsafdelingen og det gamle træningsrum og malet efter udenfor og en masse andre småting.

TAK FOR STØTTE TIL OMBYGNINGSPROJEKTET

Klubhuset er blevet så lækkert. Det kribler i os for at komme til at bruge det, så hvor er det dog en skam, at smittetallet er stigende, nu hvor vi endelig skulle til at bruge de nye faciliteter.

Tak til LAG/ Den europæiske Landbrugsfond for Udvikling af Landdistrikterne, Nykredits Fond samt Odder Kommune, for at gøre vores ombygningsprojekt ”Roklub til tiden 75.0” muligt.

SPONSORATER

Et byggeprojekt, så højt et aktivitetsniveau og samtidig gode resultater kunne vi ikke have gabt over selv uden hjælp og økonomisk støtte udefra.

Derfor sender vi en taknemmelig nytårstanke til:

Odder Kommune

For os er det vigtigt at understrege, at vi er glade for det nære samarbejde, vi har med Odder Kommune. Fra praktisk hjælp med riste og måtter, over støtte vedr. tilladelser til DM-afholdelse, til en ekstrabevilling, som gør det muligt at sætte Odder Kommune på landkortet som en aktiv idrætskommune. Vi er taknemmelige for jeres tillid.

En lige så taknemmelig hilsen sender vi til:

KvicklyOdder – Odder Roklubs helt uundværlige hovedsponsor gennem 20 år. Tak Arne, fordi du tror på os.

EDC Odder-Beder og Feriepartner Odder-Juelsminde – som er klubbens ungdomssponsorer nu på 5. år. Tak Vibeke og Kurt, for at støtte vores ungdomsarbejde.

Aros Revision og SystemTM, har også støttet os i flere år.

Uden jer alle, kunne vi ikke lykkes med klubbens målsætninger, så  af hjertet tak.

DONATIONER

NordeaFonden har i 2019-2020 støttet Odder Roklubs Coastalprojekt. Vi kan kun sige: Tak, det har været en kæmpe saltvandsindsprøjtning og et stort hit.

Fra 2021 er Coastalprojektet fuldt implementeret og kan køre videre i klubregi.

Ja, vi ved det godt. Det lyder næsten helt royalt med alle de taksigelser, men der kommer alligevel et par stykker mere her.

Odder Roklub har her i efteråret været så privilegerede at få to nye Concept 2 Bike Ergs, doneret af Jutlander Fonden himmerland , og der er desuden et ekstra kajakergometer på vej doneret af Gavefonden i @Sparekassen Kronjylland. Det bliver helt fantastisk at kunne tage cyklerne og kajakergometeret i brug, når vi må ro og træne indendørs igen.

Også tak til DIF’s og DGI’s ForeningsPulje, som har givet et tilskud til vores nye strandmåtter. Måtterne er en stor hjælp, når vi skal køre bådvognene til og fra vandkanten.,

Vi er også rørte over at vi har kunnet få del i den særlige, økonomiske Coronastøtte i et betrængt corona-år, hvor vi ikke har kunnet rekruttere nye medlemmer på vanlig vis.  Vi har modtaget penge fra såvel DIF’ s Coronapulje som Auras Coronapulje.

De to beløb, har kunnet kompensere for en del af den indtægtsnedgang på kontingenter, som Odder Roklub har oplevet i 2020

Tak til alle for 2020, vi ser frem til en forrygende sæson i 2021.

Hilsen bestyrelsen.

By | 2020-12-30T22:34:26+01:00 december 30th, 2020|Aktivitet|0 Comments