Alex Berg Kristensen 2021-10-05T12:52:38+01:00

Navn Alex Berg Kristensen

KLIK HER FOR AT SE Alex Berg Kristensens CV med billeder 2015

Født: 23-07-1993

Fortæl om din uddannelse, erhverv, arbejde

Jeg begyndte i starten af september på Medicin og teknologi. Et samarbejdsstudie mellem det sundhedsfaglige institut på Københavns universitet og DTU. Uddannelsen sigter efter at supplere ingeniørens tekniske kompetencer med en grundlæggende forståelse for lægens arbejde og medicinske problemer, hvoraf det bliver muligt at udvikle nye metoder og produkter, der kan forebygge og helbrede sygdomme.

Udover mit studie har jeg et studiejob, hvor jeg arbejdet på Bakkeskolen, en skole i Bagsværd.

Hvor der du dig selv om 10 år (personligt)?

Om 10 ser jeg gerne mig selv arbejde inden for den medikoteknikske branche. Jeg håber på en fremtid, hvor jeg kan kombinere job med sporten.

Derudover håber jeg på en fremtid,, hvor jeg ,inden for sporten, når verdenseliten.

Alex (tv) er klar til at gå i båden til Ratzeburg Regatta

De vigtigste fem nøgleord om dig som person?

• Energisk
  • Målrettet
  • Fokuseret
  • Tålmodig
  • Sympatisk

Hvad er dine grundlæggende værdier i livet?

Jeg tror på: at man kan hvad man vil, hvis bare man er villig til at lægge den tid i det, som der kræver.

Hvornår begyndte du at ro og hvorfor?

Jeg begyndte at ro i april 2008. Jeg startede nede i odder roklub, efter at jeg af omveje havde hørt meget godt om klubben.

Hvornår blev du for alvor grebet af det og hvorfor?

Jeg blev for alvor grebet af sporten i vinteren 2010-2011,hvor jeg kom til at træne ekstra Kraftcenter Odense. Jeg kom ind i et miljø,,som passede min personlighed rigtig godt. Et miljø, hvor sammenhold blev kombineret med kaproning.

Hvad har Odder Roklub betydet for dig?

Odder roklub betyder meget for mig. Jeg ved, at der altid er støtte og hente i klubben. Det er også roklubbens skyld, at jeg havde mulighed for at komme ind i det kaproningsmiljø jeg er i, i dag.

Hvorfor har du valgt fortsat at ro for Odder Roklub?

Jeg har valgt at fortsætte med at stille op for Odder Roklub, fordi jeg ved, at støtten er der. Det betyder meget for mig som person, at jeg har et bagland, der støtter mig. Derudover er der tradition for, at man bliver i Odder. Da jeg selv var junior, betød det meget for mig, at der var idoler i klubben (Steffen, Juliane Mathias). Jeg så som junior meget op til de ældre roere og beundrede den måde de træner på. Jeg håber på, at jeg en dag kan på påvirke andre ligeså positivt.

Hvad betyder det for dig, at Odder Kommune og lokale sponsorer, med Kvickly Odder i spidsen ,støtter op om elitesatsningen?

Det betyder meget for mig, at lokalsamfundet støtter sporten. Uden den støtte klubben får af sponsorer i Odder og omegn og af Odder Kommune, ville der ikke være muligt at holde kaproningsafdelingen i live. Jeg er yderst taknemlig for at vi årligt får lov til at afholde 24-timers roning i Kvickly Odder, og jeg nyder at se alle klubbens medlemmer hjælpe hinanden med at samle penge ind til alle klubbens aktiviteter.

Hvor træner du til daglig og hvorfor?

Til dagligt træner jeg på Bagsværd og Lyngby sø. Jeg har det sidste år været en del af kraftcenter Lyngby. Vi går ud fra Lyngby Sø, men roer om på Bagsværd. Jeg træner for at være i nærheden af mit studium og for at være i et kaproningsmiljø. Når jeg er hjemme træner jeg selvfølgelig i Odder Roklub.

Hvor meget træner du pr uge?

I en normal trænings uge træner jeg typisk 18 timer.

Hvad er dine sportslige ambitioner og mål og evt. delmål?

Mine sportslige ambitioner er at jeg en dag får lov til at stå på præmie skamlen, til et EM, VM eller OL. Det ville være drømmen.
Mit næste delmål er u23 landsholdet i år.

Hvornår kom du på landsholdet første gang. Kan du huske fornemmelsen?

Første gang var i 2011 til de nordiske mesterskaber. Det var en super fed fornemmelse og jeg var meget stolt af at jeg fik lov til at repræsenterer min klub og land.

Træningsrammer

2013 -                 Kraftcenter Kongens Lyngby.

​​​Jeg blev i efteråret 2013 en del af Kraftcenter Kongens Lyngby, hvor jeg over vinteren har været en del af en u-23 bruttogruppe til en letvægtsdobbltfirer  frem mod U-23 VM i 2014. Desværre glippede udtagelsen for mit vedkommende. Ærgerligt fordi båden fik bronze til VM sidste år.

2010 – 2013      Kraftcenter Odense

​​​                             Jeg blev i efteråret 2009 en del af talent kraftcenter for roning i Odense.

2010 - 2010​       Kraftcenter Århus

​​​Jeg blev i foråret 2009 en del af talent kraftcenter for roning i Århus. Jeg roede junior dobbeltsculler.

Sportslige resultater:

2015                   Nr. 1 dvs. Jysk mester U 23

Nr 3 til indendørs DM

Nr. 3  i sculler til Odense langdistance og nr. 1 i dobbeltfirer

2014:                  Nr. 7 til Ratzeburg, både lørdag og søndag, med 3 bedste tid i b finalen søndag.

2014:                  Nr. 10 til Copenhagen open i mænds tunge singlesculler.

2014:                  Nr. 4 til Odense langdistance.

2014:               Nr. 1 til DM- kombineret med EM- hold-stafet i ergometerroning

2014:                  Nr. 5 til DM- kombineret med EM i ergometerroning U-23.

2013:                  Nr. 6 til DM i roning let single sculler senior.

2013:                  Nr. 6 til international regatta i Ratzeburg Tyskland U-23.

2013:                  Nr. 7 til DM ergometerroning U-23.

2013:                  Nr. 1 Jysk  mesterskaber i ergometerroning U-23.

2012:                  Nr. 6 til DM i let single sculler senior.

2012:                  Nr. 1 til Nordic open i Årungen (Norge)

2011:                  Nr. 2 til DM i junior dobbeltsculler.

2011:                  Nr. 1 til Nordisk mesterskaber i 8+